Karel Filsak, Karel Bubeníček, Jaroslav Švec (interiéry: Jan Šrámek, František Cubr, Zdeněk Pokorný, Z. Rothbauer, Z. Hřivnáč)
1967 - 1974
Pařížská 30, Praha
Foto: Daniela Šrámková
Autor textu: Pavlína Karbanová Krásná
Překlad: Petra Danda
Hotel Intercontinental - solitérní mohutná budova pravoúhlých tvarů na konci Pařížské ulice je vzorovou ukázkou brutalismu. Hotel představoval vrchol luxusu pražských hotelů 70.let, projektovali ho špičkoví architekti v čele s Karlem Filsakem. Na fasádě byla zvolena zajímavá kombinace materiálů - surový beton, sklo a keramický obklad. Toto řešení změkčuje celkový robustní dojem ze stavby. Střecha hotelu funguje jako vyhlídková kavárna s výhledem na panorama Pražského hradu. Interiéry jsou dílo autorského tria Hrubý - Cubr - Pokorný, ti dokázali zkombinovat historické prvky s nejmodernější designem. Na výzdobě budovy se podíleli významní českoslovenští umělci té doby - René Roubíček vytvořil svítidla do kazetového podhledu, František Ronovský je autorem monumetálních obrazů ve foyer atd. Interiéry se nedochovaly ve své původní podobě, přesto charakter 60.let z budovy nevymizel. V 90. letech byl k hotelu přistavěn bazén a je dílem Karla Koutského a Vladimíry Leníčkové.
Located at the end of Pařížská street, the Intercontinental hotel is a solitary, massive building marked by its rectangular shapes and could be described as one of Prague’s finest representatives of Brutalism. It was designed by a team of well renowned architects led by Karel Filsak. For the facade they chose to combine glass and ceramic claddings with béton brut, smoothing the appearance of the rather robust design of the hotel. The rooftop serves as a sightseeing café offering a panorama view on Prague’s Castle. The interior design is a collaboration work of the trio Hrubý, Cubr and Pokorný, who achieved a fitting combination of historic elements with contemporary design. The building has been decorated by significant Czechoslovak artists of the time. To mention two: René Roubíček designed lights for the hotels dropped ceilings and František Ronovský is the author of the monumental paintings in the foyer. The interiors were not preserved in their original charm, yet a 60s feel cannot be denied